مقایسه موتورسیکلت پولسار ۱۲۵ با پولسار ۱۵۰
نویسندهویشال ونوگوپال
در سال ۲۰۰۱ ، باجاج دو موتورسیکلت را راه اندازی کرد که با شروع عملکرد چشمگیر و برچسب قیمت مقرون به صرفه ، یکی از نمادین ترین موتورسواران هند را آغاز کرد. Pulsar در آن زمان یک محصول منحصر به فرد بود و برخی از بازاریابی درخشان ، در قالب تبلیغات و رویدادهای انگیزشی مانند Pulsar Stunt Mania ، به سیمان دوچرخه به عنوان یکی از حسادت انگیزترین دوچرخه های ورزشی سطح ابتدایی در کشور کمک کرد. در طول عمر تقریباً دو دهه ای خود ، برند Pulsar شاهد بوده است که چندین دوچرخه بخشهای مختلفی را اشغال کرده است ، اما چیزی که ثابت مانده این واقعیت مترادف با عملکرد ورزشی بوده است. اکنون ، ۱۸ سال پس از اولین پالسار ، جدیدترین موارد اضافه شده به خانواده کوچکترین و کم قدرت ترین خانواده تاکنون است. بنابراین ، سوال اینجاست – با تکرار ۱۲۵ سی سی ،آیا هنوز هم با نام تجاری که روزی شعار “سریعترین هندی” بودن را حفظ می کند ، صادق است؟
در کل ، پالسار ۱۲۵ نئون جدید بدون تغییر باقی مانده و از گذشت زمان خللی ایجاد نمی کند – تقریباً دقیقاً مانند سالها پیش به نظر می رسد ، تنها تفاوت عمده در جزئیات نئون و نبود کف شکم یا مخزن مخزن است. اما این تفاوت ها نیز جدید نیستند ، زیرا این تغییرات را در Pulsar 150 Neon مشاهده کردیم. این تنها چیزی نیست که آن را با خواهر و برادر بزرگترش تقسیم می کند – همه چیز ، از قاب و سیستم تعلیق گرفته تا ترمز ، منتقل شده است. و از آنجا که بیشتر اجزای سازنده خود را از خواهر و برادر بزرگتر خود وام می گیرد ، محصول نهایی دوچرخه ای است که از یک بخش بالا به نظر می رسد و رفتار می کند – از دوچرخه های با ظرفیت مشابه مانند CB Shine یا Super Splendor بزرگتر و قابل توجه تر است. همچنین همان کنسول تابلو برق و کنسول نیمه دیجیتال مربوط به دهه ۱۵۰ را دریافت می کند ،هر دو دارای تاریخ هستند اما هنوز در بخش چشمگیر هستند.
موتور نیز همان موتور مورد استفاده در دهه ۱۵۰ است ، اما باجاج با کوتاه کردن سرعت حرکت مکعب خود را به زیر ۱۲۵ کاهش داد – از ۶۰.۷ میلی متر به ۵۰.۵ میلی متر. سوراخ از طرف دیگر ۵۶.۰ میلی متر یکسان است. در دنیای واقعی ، این موتوری بود که کاملاً شبیه Pulsar 150 رفتار می کرد ، مگر اینکه دارای عملکرد سطح پایین کمی پایین تر باشد. تحویل نیرو به صورت خطی است و موتور حتی در دورهای بالاتر نیز تا حد زیادی تنش ندارد – چیزی که دوچرخه های این بخش معمولاً از آن رنج می برند. من موفق شدم ۱۰۷ کیلومتر بر ساعت را روی اسپیدو ببینم ، اما موتور کمی بیشتر در آن بود ، اما فقط آنقدر کافی بود که بتواند به حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور زیر ۱۲۵ سی سی نیز به این معنی است که این Pulsar طبق قانون به سیستم ABS نیازی ندارد و به تولید کننده کمک می کند تا هزینه ها را کنترل کند.
۱۲۵ با موتور ۱۵۰ مشترک است ، اما با سرعت کمتری حرکت می کند.
باجاج در جلسه جلسات سوارکاری کاملاً روشن کرد که این یک رفت و آمد نیست بلکه یک دوچرخه است که به تجربه Pulsar در بخش مسافربری وفادار می ماند. آنها حتی دارای ARAI کودک Pulsar دارای گواهی بهره وری سوخت در مقایسه با بقیه بخش ها بودند ، با وجود اینکه کمترین میزان آن یعنی ۵۷.۵ کیلوگرم است. با این وجود ، ۱۲۵ به عنوان یک مسافرت روزمره یک کار عالی انجام می دهد – سیستم تعلیق یک ماشین پرچمدار را ارائه می دهد و هر دو صندلی سوارکار و راحت راحت هستند. در ۱۴۰ کیلوگرم ، ۱۲۵ نسبت به نزدیکترین رقیب ۱۲۵ سی سی خود ، ۱۵ کیلوگرم سنگین تر است ، اما این باعث نمی شود هندلینگ یا قدرت مانور سرعت پایین دوچرخه به خطر بیفتد. بله ، ممکن است به راحتی برخی از دوچرخه های سبک کلاس خود احساس نکند ، اما با این وجود سواری آن بسیار آسان است.
به ما نوع مجهز به دیسک جلو برای سوار شدن داده شد و ترمزها به طور قابل توجهی بهتر از مدلهای دیگر این بخش هستند. این دوچرخه در نوع ترمز درام نیز موجود است اما با توجه به پیشنهاد عملکرد ترمز درام و چگونگی تاکید باجاج بر این که یک موتور سیکلت اسپرت است ، ما تعجب کرده ایم که این شرکت تصمیم به ارائه این گزینه به طور کلی گرفته است. دوچرخه آزمایشی ما همچنین به لاستیک های Eurogrip مجهز شده است ، و من دریافتم که آنها بهترین کارها نیستند – اعتماد به نفس زیادی در گوشه و کنار ایجاد نمی کنند. با این وجود ۱۲۵ را می توان از نمایندگی MRF Nylogrips نیز تهیه کرد و طبق تجربه قبلی ، عملکرد بسیار بهتری دارند.
به نظر من ، Pulsar 125 آنچه را که در نظر داشت انجام دهد. با محرومیت از KTM 125 Duke که تقریباً دو برابر هزینه دارد ، این قدرتمندترین دوچرخه در بخش ۱۲۵ سی سی است و شاید حتی اسپرت ترین باشد. و با این حال ، باجاج دوباره با قیمت رقابتی تحویل داده است که کم و بیش با رقبایی مانند هوندا CB Shine SP یا Hero Glamour برابر است. نوع ترمز درام ۶۴۰۰۰ روپیه هزینه دارد و برای کمی بیشتر می توانید انتخاب این دو گزینه را انجام دهید – نوع ترمز دیسکی ۶۶،۶۱۸ روپیه.
همچنین می توانید استدلال کنید که فقط با کمی بیش از ۶۰۰۰ روپیه دیگر می توانید ظرفیت بزرگتر و قدرتمندتر Pulsar 150 Neon (71200 روپیه) را بدست آورید. با این حال ، بخش ۱۲۵ سی سی یک بخش حساس به قیمت است و تفاوت آن در نقطه قیمت قابل توجه است. باجاج همچنین به ما گفته است که در حالی که تمام پالسرها برای تغییر به BS6 آماده هستند ، این شرکت در تلاش است Pulsar 125 را از هنجارها عبور دهد در حالی که هنوز از کاربراتور استفاده می کند ، و قیمت های قابل توجه سیستم تزریق سوخت را از معادله خارج می کند. . اگر سازنده موفق به انجام چنین کاری شود ، تفاوت بین ۱۲۵ و ۱۵۰ پس از تغییر به BS6 بسیار بیشتر خواهد بود.
در پایان روز ، Pulsar 125 برای کسی که به دنبال یک دوچرخه در بخش رفت و آمد است اما منطقی است که کمتر پیش پا افتاده است و تجربه ای را ارائه می دهد که به نژاد Pulsar وفادار بماند ، البته به روشی مطابق و مقرون به صرفه تر ، منطقی است.
مشخصات فنی
قیمت بنزین
نمایشگاه بین المللی قیمت محدود – دهلی ۶۴۰۰۰ روپیه – ۶۶۶۱۸ روپیه
موتور بنزین
سیلندر وجود ندارد ۱
ظرفیت مکعب (سی سی) ۱۲۴.۴ سی سی
سیستم خنک کننده هوا خنک می شود
سیستم تحویل سوخت کاربراتور شده
سوراخ / سکته مغزی (میلی متر) ۵۶.۰ / ۵۰.۵ میلی متر
حداکثر قدرت (اسب بخار @ دور در دقیقه) ۱۲ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (nm @ rpm) 11 نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
انتقال بنزین
بدون چرخ دنده ۵
ابعاد و شاسی بنزین
وزن (کیلوگرم) ۱۴۰ کیلوگرم
پایه چرخ (میلی متر) ۱۳۲۰ میلی متر
پاکسازی زمین (میلی متر) ۱۶۵ میلی متر
ارتفاع صندلی (میلی متر) ۷۹۰ میلی متر
ظرفیت مخزن سوخت (lts) 11.5 لیتر
ترمز بنزین
نوع ترمز جلو طبل / دیسک
اندازه ترمز جلو (میلی متر) دیسک ۱۷۰ میلی متر / دیسک ۲۴۰ میلی متر
نوع ترمز عقب طبل
اندازه ترمز عقب (میلی متر) ۱۳۰ میلی متر
تعلیق بنزین
سیستم تعلیق جلو چنگال تلسکوپی
سیستم تعلیق عقب کمک فنر دوقلو
چرخ و لاستیک بنزین
چرخ جلو (اینچ) ۱۷
تایر جلو ۱۰۰/۱۰۰
چرخ عقب (اینچ) ۱۷
لاستیک عقب ۱۰۰/۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *